Pozostałe

Kompresor mercedes ML GL

Off 15

„Od pewnego czasu stosowano zwykłe układy zawieszeń aut. Z czasem przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się koncepcjom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na o wiele bardziej modernistyczne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Z początku służyły one głównie maszynom rolniczym, gdyż potrafiły poradzić sobie z wieloma nierównościami. Zawieszenie pneumatyczne świetnie radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda autem staje się cichsza i znacząco przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W tradycyjnym zawieszeniu były obecne metalowe sprężyny, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest to wypełniony stężonym azotem worek, który napełnia kompresor w momencie wjechania na nierówność. Dzięki czemu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia bardzo dobrze współgra z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu za pomocą układu elektrycznego auta bądź po prostu jego silnika. Wahacz za to łączy się z kołem, a z samym wahaczem połączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia pojazdu, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego nieustanny prześwit. Jest to idealne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej drogach i przez to są bezustannie narażane na wstrząsy. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy dużych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania zapewnia głównie kompresor w221 i miech. Są to bardzo ważne elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć usterkę.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest niesamowicie delikatne. Z racji tego, iż bezustannie jest narażane na różne drgania spowodowane nierównościami na drodze, bardzo łatwo o usterkę danej części. Co jakiś czas należy wymienić kompresor mercedes r klasa. Jest to stale używana część, podobnie jak miech, więc ich regularna wymiana jest konieczna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Przykładowo, pompa zawieszenia wymaga dokładnego sprawdzenia przez mechanika, przez co czas serwisowania może znacznie się wydłużyć. Posiadając auto z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami serwisowania.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano na początku, zawieszenia pneumatyczne są znacznie częściej wybierane u konstruktorów najpopularniejszych marek pojazdów osobowych. Bardzo często można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie firmy takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu trzeba mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje mniejszych kosztów serwisowania zawieszenia pneumatycznego. Miech i kompresor mercedes ML GL stanowią najczęściej wymieniane części w tych markach pojazdów. Pompa zawieszenia musi spełniać swojefunkcje, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.

About the author / 

admin

Menu:

Losowe artykuły:

  • Troszcz się o urodę z produktami Avon

    Moda jest niezmiernie znaczącym kierunkiem dla każdej damy. Uroda pełni jeszcze istotniejsze stanowisko w tej hierarchii. O swoje ciało wypada dbać nie ma w tym przypadku jakichkolwiek ustępstw. Można to zrobić dzięki wyjątkowej linii kosmetycznej, która uwzględnia wszelkie kłopoty skórne w zależności od wieku i płci danej osoby. Taką linię produkuje Avon Poznań. Zadbać o…

  • Uroda – włosy i preparaty

    Jakakolwiek z nas prawdopodobnie chociaż raz w życiu farbowała włosy. Jak się okazuje, wiele kobiet decyduje się na farbowanie we własnym domu, niemniej jednak nie zawsze oraz nie do końca jest to dość porządne rozwiązanie. Farbowanie u fryzjera jest o wiele bardziej wskazane. Fryzjer bo nie tylko zadba o bezpieczeństwo włosów, ale także pomoże dobrać…